Politikken

Hva mener vi i Gjesdal Arbeiderparti?

Topp 4 kandidater 2023

Fellesskap, trygghet og muligheter

For Gjesdal Arbeiderparti er et samfunn med små forskjeller det aller viktigste. Derfor satser vi på fellesskapet. Gode fellesskapsløsninger skaper trygghet i hverdagen, og denne tryggheten gir oss muligheter. Muligheter til å realisere oss selv, muligheter til å satse på drømmene våre og muligheter til å være den vi er.

Vi har vist at vi kan styre. Sammen med våre samarbeidspartnere Senterpartiet og Høyre har vi fått til mye. Sammen med frivilligheten og næringslivet har vi bygget flotte nye idrettshaller, renovert Veveriet og bygget et prisbelønt nytt sentrum.

Vi har senket prisene i barnehage og SFO, vi har ansatt mange nye helsesykepleiere, vi har innført to barnehageopptak og vi har styrket kulturskolen. Vi har gode helsetjenester, flotte resultater i skolen og satser målrettet på kvalitet i barnehagen. Vi har ansatt mange lærlinger, satser på heltidsstillinger i kommunen og jobber målrettet med å gjøre kommunen enda bedre.

Men vi vil videre. Vi skal gjøre Gjesdal med alle sine bygder og tettsteder til et enda bedre sted å vokse opp, bo og bli gammel i. Denne jobben vil vi gjøre sammen med deg. Vi har tro på at kommunen og tjenestene blir enda bedre om vi blir flinkere til å lytte til deg.

Frode Fjeldsbø — Ordfører

Les mer om hva vi vil gjøre i Partiprogrammet

• Arkivet

Våre tidligere partiprogrammer og brosjyrer